Opis forum
Nowy użytkownik
PAJĘCZA SIEĆ
Ustawienie: w kole
Część I:
Przebieg: prowadzący trzyma za początek kłębka włóczki. Następnie rzuca kłębek do wybranej osoby mówiąc przy tym swoje imię ciągle trzymając za włóczkę. Kolejna osoba mówi imię osoby od której dostała kłębek, potem swoje i rzuca kłębek do wybranej osoby. Zabawa trwa aż wszyscy dostaną kłębek.
Część II:
Następnie zwijamy sieć. Osoba która trzyma kłębek zwija go trafiając do jakiejś osoby mówiąc swoje imię oraz osoby do której doszła stając na jej miejscu i tak po kolei aż rozplatamy sieć.
Offline
Hmmm... zabawy integracyjne super sprawa.
CHCĘ POJECHAĆ W ŚWIAT
Uczestnicy zabawy chodzą w kole mówiąc wiersz (można też śpiewać). Na słowo „wróci” -wymieniona osoba zwraca się plecami do środka koła. W ten sposób dzieci kolejno zmieniają pozycję w kole.
…(imię)… chce wyjechać na daleki świat,
ale mama bardzo płacze, że …(imię)… nie zobaczy.
…(imię)… się odwróci i do mamy wróci.
Kiedy wszystkie dzieci są odwrócone mówią (lub śpiewają):
Dzieci chcą wyjechać na daleki świat,
Ale mamy bardzo płaczą, że już dzieci nie zobaczą.
Dzieci się odwrócą i do mamy wrócą.
polecam
Offline
Nowy użytkownik
DOMINO
„Domino” to gra polegająca na łączeniu takich samych elementów. Prowadzący staje w środku koła i mówi: „Jestem pierwszym elementem domina. Proszę do siebie kogoś kto, tak jak ja,… lubi wesołe piosenki”. Kto pierwszy chwyci prowadzącego za rękę wygrywa i teraz on zaprasza kogoś o podobnych upodobaniach. Ostatnia osoba zamyka krąg i łączy nas wszystkich.
Zabawa integracyjna
Dzieci dzielimy na dwie grupy ustawiając je w szeregu jeden za drugim.
Nauczycielka ustawia dwa krzesła i na jednym napis TAK na drugim NIE
Prosi o podejście dwóch osób po jednej z każdej grupy i zadaje pytania. Zadaniem dzieci jest zajęcie odpowiedniego krzesła. Osoba, która zajmie podczas odpowiedzi dobre krzesło wraca do drużyny
druga osoba zaś, która nie zdarzyła zająć krzesła lub wybrała złe odchodzi na bok . Zabawę wygrywa ten zespół, który po udzieleniu ostatniej odpowiedzi będzie najliczniejszy.
Nauczycielka zadaje pytania typu:
Czy żaby są czerwone? Czy wiosną spadają liście? Czy trawa jest zielona? Czy bocian ma zielony nos? Czy niebo jest niebieskie? Czy słońce jest żółte? Czy zimą można lepić bałwana? Czy kogut znosi jajka? Czy kot potrafi miauczeć? Czy krowa pije mleko?
Nauczycielka powinna mieć przygotowane tyle pytań ile uczniów bierze udział w zabawie.
Offline
Zgadzam sie z przedmówcami, zabawy integracyjn sa bardzo wazne szczególnie na poczatku edukacji gdy dzieci sie dopiero poznaja. Dzieki nim dzieci poznają sie nawzajem poznają swoje mocne i slabe strony, docieraja sie
PTASZKU ZASZCZEBIOTAJ
Wszyscy siadają na krzesłach w kole.
Jedna osoba zostaje na środku i jej zawiązuje się oczy chustką.
W tym czasie wszyscy zamieniają miejscami.
Następnie osoba będąca w środku podchodzi do jednej osoby, siada jej na kolanach i mówi np.:
- ptaszku zaszczebiotaj
- świnko "zachrumkaj"
- myszko piśnij
- kurko zagdacz itp.
Uczestnik gry, na kolanach którego usiadła osoba ze środka, musi wydać odpowiedni głos zgodny z jej życzeniem.
Jeżeli osoba ze środka odgadła kto wydał ten głos następuje zamiana rolami i zdemaskowany uczestnik idzie do środka. Jeżeli nie - szuka dalej.
Gra wywołuje dużo radości.
Offline